Дистанційне навчання – допомога чи шкода учням?

Дерба Світлана Миколаївна, канд. філол. наук

Київський національний університет імені Тараса Шевченка

2010.– Vol. 4 : 321-326Pdf


У статті розглянуто сучасні засоби телекомунікації як генеруючі щодо появи нових освітніх форм, зокрема дистанційного навчання у шкільній практиці. Розглянуто переваги і недоліки такої форми навчання, різноманітні приклади залучення дистанційної освіти у середні навчальні заклади в Україні та Російській Федерації.

Ключові слова: дистанційна освіта, дистанційне навчання, методика, телекомунікаційні технології, куратор, тьютор, on-line режим.


В статье рассматриваются современные средства телекоммуникации как генерирующие появление новых образовательных форм, а точнее дистанционного обучения в школьной практике. Рассмотрены преимущества и недостатки такой формы обучения, продемонстрированы разнообразные примеры внедрения дистанционного образования в средние учебные заведения в Украине и России. 

Ключевые слова: дистанционное образование, дистанционное обучение, методика, телекоммуникационные технологии, куратор, тьютор, on-line режим.


The article observes modern communication facilities which give the opportunity of new educational forms, remote education in secondary schools. Advantages and disadvantages of such form of education are observed in the article. Different examples of remote education are analyzed.

Key words: remote education, remote teaching, method.


REFERENCES

  1. Биков В.Ю., Кухаренко В.М., Сиротинко Н.Г., Рибалко О.В., Богачков Ю.М. Технологія розробки дистанційного курсу: [Навчальний посібник] / За ред. В.Ю. Бикова та В.М. Кухаренка. – К.: Міленіум, 2008. – 324 с.
  2. Инновации в общеобразовательной школе. Методы обучения: [Сборник научных трудов] / Под. ред. А.В. Хуторского. – М., 2006. – 290 с.
  3. Потапова Р.К. Новые информационные технологии и лингвистика: [Учебное пособие. Изд. 4е, стереотипное] / Р.К. Потапова. – М.: КомКнига, 2005. – 368 с.
  4. Сысойкина М. Дистанционное образование в России // http://www.osp.ru/peworld/2007/09/ 4582050.
  5. Шукевич Б. Шляхи поповнення терміносистеми з дистанційного навчання // Українська термінологія і сучасність: [Зб. наук. Праць. Вип. VI] / Відп. ред. Л.О. Симоненко. – К.: КНЕУ, 2005. – С. 437–440.
  6. Яркое будущее мобильного обучения // http://www.smart-edu.com/index.php?option=com_ content&view-article&id=751:m.