←2019. – Vol. 15
Карпова Катерина Сергіївна
к.філол.н., асистент
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
DOI: https://doi.org/10.17721/StudLing2019.15.84-105
АНОТАЦІЯ
Прикметною ознакою нашого часу є те, що сучасна сфера рекламної комунікації являється ключовим каналом, який поєднує виробника та споживача, відтак саме реклама відіграє важливу роль у створенні та підтримці іміджу певної компанії чи бренду. Сьогодні всесвітньо відомі корпорації демонструють неабияке зацікавлення проблемами довкілля, намагаються привнести у свою корпоративну культуру ознаки екологічної освіченості, а також залучають креативних бренд менеджерів, які, у свою чергу, створюють такі переконливі рекламні кампанії товарів та послуг, що націлені на споживачів, якіпереймаються питаннями захисту та збереження навколишнього середовища. Відтак, статтю присвячено розгляду комунікативних стратегій і тактик, які використовуються як механізм переконання в англомовному рекламному дискурсі. Лінгвістичний аналіз явища мовленнєвого впливу з метою досягнення персуазивного ефекту здійснюється на матеріалі рекламних повідомлень екологічних товарів. Основними методами дослідження обрано контент аналіз, лексико-семантичний та інтерпретативний аналіз. У результаті проведеного лінгвістичного експерименту виділено та проаналізовано наступні комунікативні стратегії, які володіють значним персуазивним потенціалом у рекламному дискурсі: стратегія привернення уваги до товару чи послуги, які рекламуються; стратегія створення позитивного іміджу; стратегія оцінки та стратегія інтимізації. Окрім того, вивчено певні лінгвістичні тактики та прийоми, задіяні у процесі реалізації вищезазначених комунікативних стратегій.
Ключові слова: мовленнєвий вплив, переконання, рекламний дискурс, реклама екологічних товарів, комунікативна стратегія, комунікативна тактика.
ЛІТЕРАТУРА
- Бабире, О. В. «Персуазивні і маніпулятивні стратегії англомовної комунікації з екотематики». Автореф. дис. канд.філол.наук. Київ, 2014. 20с.
- Баранов, А. Н. Введение в прикладную лингвистику. (Москва, Эдиториал УРСС, 2003), 360.
- Бацевич, Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики. (Київ, Академія, 2009), 376.
- Бєлова, А. Д. «Комунікативні стратегії і тактики: проблеми систематики».Мовні і концептуальні картини світу. 10 (2004): 11-16.
- Бєлова, А. Д. «Визуализация товаров в современной рекламе как составная креолизации коммуникативного пространства».Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи.(2012): 42-50.
- Бугаева, И. В. «Особенности восприятия невербальных компонентов рекламы в условиях межкультурной коммуникации».Язык и текст. 5(2) (2018): 65-69.
- Васильев, Л. Г. «К параметрам лингво-аргументативного исследования речевого воздействия». Studia Linguistica 8 (2014): 274-280.
- Зирка, В.В. Манипулятивные игры в рекламе: лингвистический аспект (Москва, Либроком, 2014), 260.
- Голоднов, А. В. «Персуазивность как универсальная стратегия текстообразования в риторическом метадискурсе (на материале немецкого языка)». Автореф. дисс. д-ра. филол. наук (СПб, 2011), 42.
- Горошко, О., Полякова, Т. «Персуазивність у жанрі твіттінг в англомовному політичному дискурсі». Психолінгвістика 24 (2) (2018): 29-46.
- Горячев, А. А. «Моделирование речевого воздействия в рекламной коммуникации». Дисс. канд. филол. наук (СПб, 2010), 296.
- Дридзе, Т. М. Текстовая деятельность в структуре социальной коммуникации. Проблемы семиосоциопсихологии (Москва, Наука, 1984), 232.
- Кара-Мурза, С. Г. Манипуляция сознанием. Век ХХІ (Москва, Алгоритм, 2015),78.
- Котлер, Ф. Основы маркетинга (Москва, Бизнес-книга. ИМА-Кросс Плюс, 1995), 702.
- Кохтев, Н. Н. Реклама: искусство слова (Москва, Изд-во МГУ, 2004), 93.
- Кузьмина, О. Г. «Формирование имиджа бренда в интернет-пространстве: социолингвистические и социально-психологические технологии». Вопросы теории и практики журналистики.4 (4) (2015): 431-440.
- Кутуза, Н. В. «Переконання та сугестія: диференціація різновидів комунікативного впливу», http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/fil/ 20feb2018/ 5.pdf, (Дата обращения: 15.02.2018).
- Ламбен, Ж. Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива (СПб, Наука, 1996). 589.
- Лебедев-Любимов, А. Н. Психология рекламы (СПб, Питер, 2002), 368.
- Леонтьев, А. А. «Психолингвистика в рекламе». Вопросы психолингвистики (2006): 7-25.
- Мартынюк, А. П. «Когнитивно-коммуникативный инструментарий анализа речевого воздействия». Science and Education a New Dimension. Philology 15 (68) (2015): 67-74.
- Попова, О. В. «Вербальна versus невербальна складова у рекламному дискурсі». Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія «Філологічні науки» 153 (2017): 292-298.
- Попова, Е. C. «Структура манипулятивного воздействия в рекламном тексте». Языкознание (2002): 276-288.
- Солодовникова, А. Н. «Современная социальная реклама: способы воздействия на адресата». Автореф. дисс. канд. филол. наук (Саратов, 2013), 22.
- Стернин, И. А. Введение в речевое воздействие. (Воронеж, Полиграф, 2001), 252.
- Сэндидж, Ч., Фрайбургер, В., Ротцолл, К. Реклама. Теория и практика (Москва, Прогресс, 1989), 630.
- Феофанов, О. А. Реклама: новые технологии в России (СПб, Питер, 2000), 377.
- Формановская, Н. И. Коммуникативно-прагматические аспекты единиц общения (Москва, Институт русского языка, 1998), 292.
- Belova, A. D. «Multimodality in the Advertising of World Best Brands». Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи (2018): 44-50.
- Borchers, A. Persuasion in the Media (Waveland Pr. Inc., 2012), 471.
- Cook, G. The Discourse of Advertising (London, Routledge, 2003), 250.
- Dijk, van T., Kintsch W. Strategies of Discourse Comprehension (NewYork, AcademicPress, 1983), 418.
- Gass, R., Seiter, J. Persuasion: Social Influence and Compliance Gaining (New York, Routledge, 2018), 470.
- Hyland, K. «Persuasion and Context: the Pragmatics of Academic Metadiscourse». Journal of Pragmatics 4 (1998): 437-455.
- Saul, J. D. «Political Manipulation, and Philosophy of Language». New Works on Speech Acts (2018): 360-384.
- Tanaka, K. Advertising Language. A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan (London, Routledge, 1994), 186.
Джерела ілюстративного матеріалу - Hodgson S. Green Brands: Eco-friendly Companies to Learn from (2019), https://fabrikbrands.com/eco-friendly-companies/
- Kovacevic A. 3 Ideas for Eco-friendly Promotional Product Campaigns (2019), https://blueandgreentomorrow.com/features/3-ideas-for-eco-friendly-promotional-product-campaigns/
- Egan M. Ecomagination Ten Years Later: Proving that Efficiency and Economics Go Hand-in-hand (2019), https://www.ge.com/reports/ ecomagination-ten-years-later-proving-efficiency-economics-go-hand-hand/
- About Ecouture (2019), https://ecouture.com/om-ecouture/
- What is a Carborexic (2019), https://www.wisegeek.com/what-is-a-carborexic.htm
- Lennard N. Ecocide should be Recognized as a Crime against Humanity, but We can’t wait for the Hague to judge (2019), https://theintercept.com/ 2019/09/24/ climate-justice-ecocide-humanity-crime/
- Five Tips for an Eco-friendly Advertising and Marketing Campaign (2019), https://www.bloomads.com/blog/5-tips-for-an-eco-friendly-marketing-campaign/
- Jagyasi P. Inspiring Advertisement of Eco-friendly Products Ideas (2019), https://drprem.com/business/9-inspiring-advertisement-of-eco-friendly-products-ideas
- Our Environmental Policy (2019), https://www.lushusa.com/stories/ article_our-environmental-policy.html
- Our Story (2019), https://www.peopletree.co.uk/about-us
- Keurig Dr. Pepper (2018), http://www.keuriggreenmountain.com/en/ Sustainability/Overview.aspx
- Green Toys – Our Story (2018), https://www.greentoys.com/pages/our-story#4?show=content
- Silicone: the Safe Alternative to Plastic (2016), https://www.stasherbag.com/ pages/ materials
- I Support Sustainable Luxury (2015), http://nadechedezwart.com/i-support-sustainable-luxury/
- How does Saving Energy Help the Environment (2015), https://www.saveonenergy.com/learning-center/energy-saving-tips/how-does-saving-energy-help-the-environment/