МУЛЬТИМОДАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ БРИТАНСЬКИХ МУЗЕЇВ У
FACEBOOK

Алла Дмитрівна Бєлова
доктор філол. наук, професор
Київський національний університет імені Тараса Шевченка


DOI: https://doi.org/10.17721/StudLing2022.20.9-21


PDF (ENGLISH)


АНОТАЦІЯ

Стаття присвячена дослідженню комунікації кращих британських музеїв –Madame Tussauds Museum, National Gallery, National Portrait Gallery, Natural History Museum, Victoria and Albert Museum – у мережі Facebook у 2021–2022 роках, стратегіям, які вони використовують у мультимодальному дискурсі з метою поширення інформації. Акаунти музеїв у соцмережах стали помітним компонентом онлайн ландшафту, особливо під час пандемії COVID-19, коли мільони людей у всьому світі намагалися знайти джерело розваг, знань, можливості для інтелектуальних вправ. Для музеїв пандемія стала одночасно викликом і поштовхом для збільшення присутності у віртуальному просторі, інтенсифікації активності у соцмережах. Під час карантину музеї були змушені кардинально змінити комунікацію на вебсайтах, у соцмережах з метою підтримання контактів з фоловерами, інформування, розважання цифрової аудиторії. За допомогою сучасних технологій музеї урізноманітнили модуси та засоби комунікації, перетворівши свої пости на мультимодальні. Найбільш відомі британські музеї продемонстрували іноваційні та креативні підходи у комунікації з аудиторією, встановили певні стандарти мультимодальної комунікації. Контент музеїв у Facebook проаналізований в аспекті мультимодальності, комунікатівних стратегій, розважального навчання, використання особливостей онлайн комунікації – хештег, емоджі, діалогічне спілкування, контент, який утворюють користувачі. Стратегії презентації контента британських музеїв у Facebook визначаються їх профілем. Розважальна інформація, ігри, загадки, гумор у постах здатні викликати більш емоційну реакцію з боку фоловерів, сприяти дискусії та діалогу, долучитися до інтерактивних практик.

Ключові слова: Facebook, хештег, музей, мультимодальність, онлайн ландшафт, соцмережа, стратегія


ЛІТЕРАТУРА

1. 31 Blog & Social Media Content ideas, https://landslidecreative.com/31-blog-social-media-content-ideas-museums/
2. Aerni, Jan and Schegg, Roland (2017). Museums’ use of social media. Results of an
online survey conducted in Switzerland and abroad,
https://www.tourobs.ch/media/hjznrkxo/museums-use-of-social-media_results_03012018.pdf
3. Bakogianni, Sophia (2021). Meet the Users: Understanding the User Experience on
Museums’ Social Media, https://mw21.museweb.net/paper/meet-the-users-understanding-the-user-experience-on-museums-social-media/
4. Being Social: What Museums Need to Understand for the Future, https://museum-id.com/social-museums-need-understand-future-adam-rozan/
5. Cristobal-Fransi, Eduard Ramón-Cardona, José Daries, Natalia Serra-Cantallops, Antoni (2021). Museums in the Digital Age: An Analysis of Online Communication and the Use of E-Commerce//
6. Journal on Computing and Cultural Heritage 14(4): 1–21 (August 2021),
https://www.researchgate.net/publication/354571093_Museums_in_the_Digital_Age_An_Analysis_of_Online_Communication_and_the_Use_of_E-Commerce
7. Dearrolph, Amanda (2014). Social Media and Museums: The Obstacles and Benefits of Creating an Online Presence, https://www.academia.edu/6706083/Social_Media_and_Museums_The_Obstacles_and_Benefits_of_Creating_an_Online_Presence
8. Dearolph, Amanda (2014). Vlogging the Museum: YouTube as a tool for audience
engagement, https://www.academia.edu/8477055/Vlogging_the_Museum_YouTube_as_a_tool_for_audience_engagement?email_work_card=title
9. Derks, D., Fischer, A. H., & Bos, A. E. (2008). «The role of emotion in computer
mediated communication: A review.» Computers in Human Behavior, 24, 766–785.
10. Dresner, E., & Herring, S. C. (2012). Emoticons and Illocutionary Force. In Riesenfel & G. Scarafile (Eds.). Philosophical Dialogue: Writings in honor of Marcelo Dascal (London: College Publication): 59–70.
11. Dudareva, Natalia (2014). Museums in Social Media, https://mwf2014.
museumsandtheweb.com/paper/museums-in-social-media/
12. Emojipedia, https://emojipedia.org/
13. Fernandez – Lores, Susana (2022). «Driving traffic to the museum: The role of the digital communication tools.» Technological Forecasting and Social Change 174 (January 2022), https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040162521007071
14. Going viral: the right way: whta’s it like running the world’s best museum social media accounts during a pandemic (2021), https://www.theartnewspaper.com/2021/04/01/going-viral-the-right-way-what-its-like-running-the-worlds-best-museum-social-media-accounts-during-a-pandemic
15. How Museums Can Use Social Media? (16 April 2022),
https://www.museumnext.com/article/museums-can-use-social-media/
16. Li, L., Yang, Y. (2018). «Pragmatic functions of emoji in internet-based communication—a corpus-based study.» Asian. J. Second. Foreign. Lang. Educ. 3, 16 (2018), https://sfleducation.springeropen.com/articles/10.1186/s40862-018-0057-z
17. Marakos, Panteleimon (2014). «Museums and Social Media: Modern Methods of
Reaching a Wider Audience.» Mediterranean Archaeology and Archaeometry 14 (4): 75–81, http://maajournal.com/Issues/2014/Vol14-4/Full9.pdf
18. Marchese, Monica (2020). Museums and Social Media in the Time of COVID-19,
https://greyartgallery.nyu.edu/2020/10/museums-and-social-media-in-the-time-of-covid-19/
19. Museums with the highest social media followers worldwide in 2021,
https://www.statista.com/statistics/1314343/museums-highest-social-media-followers-worldwide/
20. Russo, Angelina Kelly, Lynda Chan, Sebastian (2007). «Social media and cultural
interactive experiences in museums.» Nordisk Museologi 2007, № 1: 19–29,
https://www.academia.edu/686735/Social_media_and_cultural_interactive_experiences_in_museums?email_work_card=view-paper
21. Santik Oglou, Socratis (2022). How do social media networks affect art and museums nowadays, https://www.offlinepost.gr/2022/04/04/how-do-social-media-networks-affectart-and-museums-nowadays/
22. Social Media Strategy for Museums: How to Reach a Younger Audience Online (2020), https://www.tiqets.com/venues/blog/social-media-strategy-for-museums-how-to-reach-a-younger-audience-online/
23. Suzic, Bojana Karlíček, Miroslav Stříteský, Václav (2016). «Adoption of Social Media for Public Relations by Museums.» Central European Business Review 5(2),
https://www.researchgate.net/publication/322622751_Adoption_of_Social_Media_for_Public_Relations_by_Museums
24. Wu, X. Y., Guan, Y. Y., & Gao, J. (2016). «Perception of emoticons in CMC: The
possible influence of empathy.» Chinese Journal of Clinical Psychology, 24(4): 724–729.
25. Zhu, Xiaole Nam, Yoonjae (2022). The employment of dialogic principles in the websites and social media platforms of museums in China, https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09647775.2022.2052162?journalCode=rmmc20
https://www.facebook.com/thenationalgallery
https://www.facebook.com/naturalhistorymuseum
https://www.facebook.com/officialmadametussaudslondon
https://www.facebook.com/nationalportraitgallery
https://www.facebook.com/victoriaandalbertmuseum