Перехід художнього тексту в гіпермедійне середовище  як вияв сучасних можливостей медіапростору

Доскоч Інна Олегівна

викл.

Тернопільський національний економічний університет

2014.– Vol. 8 : 457-462Pdf

У статті зосереджено увагу на новому середовищі функціонування художнього гіпертексту – гіпермедіа, що стає уособленням інтеракції тексту з мультимедійними засобами. Також виокремлені властивості функціонування електронного тексту в гіпермедійному середовищі. Відстежено інтеграцію художнього твору з книги в електронне середовище, зокрема, проведено паралель між двома медіями: друкованою та е-книгою.

Ключові слова: гіпермедіа, електронний текст, художній гіпертекст, друкована книга, е-книга.

 

Доскоч И. О., препод.

Тернопольский национальный экономический университет

Переход художественного текста в гипермедийную среду как проявление современных возможностей медиапространства 

В статье сосредоточено внимание на новой среде функционирования художественного гипертекста – гипермедиа, что становится олицетворением интеракции текста с мультимедийными средствами. Также выделены свойства функционирования электронного текста в гипермедийной среде. Проанализирован процесс интеграции художественного произведения из книги в электронную среду, а также проведена параллель между двумя медиа: печатной и электронной книгой.

Ключевые слова: гипермедиа, электронный текст, художественный гипертекст, печатная книга,  екнига.

Doskoch I. O., Lecturer

Ternopil National Economic University

Transition of Fictional Text in Hypermedia Environment as a Manifestation of Modern Media Space Possibilities

The article focuses on hypermedia as a new medium for fictional text. Hypermedia becomes the personification of text interaction with multimedia tools. Properties of electronic text functioning in hypermedia environments are distinguished. Integration of fictional text in the electronic environment is tracked. In particular, the parallels are drawn between two media: print book and e-book.

Key words: hypermedia, electronic text, fictional hypertext, printed book, e-book.

 

Література:

  1. Завадський, Ю. Р. Типологія й поетика мережевої літератури і сучасне західне літературознавство : дис. … канд. філол. наук : спец. 10.01.06 “Теорія літератури” / Завадський Юрій Романович. – Тернопіль, 2006. – 178 с.
  2. Эпштейн, В. Л. Введение в гипертекст и гипертекстовые системы [Електронний ресурс] / В. Л. Эпштейн. – Режим доступу : http://www.lingvolab.chat.ru/library/hypertext.htm
  3. Кольцова, Е. Ю. Массовая коммуникация и коммуникативное действие / Е.Ю. Кольцова // Социологический журнал. – 1999. – № 1/2. – С. 77–86.
  4. Купер, И.Р. Гипертекст как способ коммуникации [Електронний ресурс] / И. Р. Купер – Режим доступу : http://www.nir.ru/sj/sj/sj1–2–00kuper.html.
  5. Чемеркін, С. Г. Стилістика гіпертексту / С.Г. Чемеркін // Мовознавство. – 2009. – № 5. – С. 79–87.
  6. Українська психологічна термінологія : словник-довідник / [ред. М.А. Чепи]. – К. : ДП “Інформаційно-аналітичне агенство”, 2010. – 302 с.
  7. Aarseth, E. Nonlinearity and Literary Theory / Espen Aarseth [In. G.P. Landow (Ed)] // Hyper/Text/Theory // Baltimore : John Hopkins University Press. – 1994. – P.51–86
  8. Basaraba, N. Where is all the Hypertext Fiction in this Digital Age? [Електронний ресурс] / Nicole Basaraba // Books, Communications, Writing. – Режим доступу : http://nicolebasaraba.com/exampleshypertext-fiction-write-hypertext-narratives.
  9. Bolter, J. D. Writing Space. Computers, hypertext and The History of Writing / Jay David Bolter // New Jersey : Lawrence Erlbaum Assiciates : Hillsdate.– 1991. – 258 p.
  10. Carlson, A. A Way of Incorporating User Feedback into Online Documentation / Anna Carlson [In E. Barret (Ed)] // Text, ConText, and Hypertext. Writing with and for the Computers. – MIT Press series in information systems. – 1988. – P. 1–29.
  11. Crestani, F. Appearance and functionality of electronic books : Lessons from the Visual Book and Hyper-TextBook projects / F. Crestani, M. Landoni, M. Melucci // International Journal on Digital Libraries– 2005. –Vol.6. – № 2. – P.192–209.
  12. Engelbart, D. C. Toward Augmenting the Human Intellect and Boosting our Collective IQ / D. C. Engelbart // Communications of the ACM. – 1995. – Vol.38. – №.8. – P. 30–32.
  13. Landow, G. Hypertext 3.0. Critical Theory and New Media in an Era of Globalization / George Landow // The USA: The John Hopkins University Press, 2006. – 436 p.
  14. Mangen, A. Hypertext Fiction Reading : Haptics and immersion / Anne Mangen // Journal of Research in Reading. – 2008. – Vol. 31. – No. 4. – P. 404–419.
  15. Nelson, T. Ted Nelson demonstrates Xanadu Space [Електронний ресурс] / Ted Nelson. – Режим доступу : http://www.youtube.com/watch?v=En_2T7KH6RA.
  16. Schneider, R. Hypertext Narrative and the Reader : A view from cognitive theory / Romy Schneider // European Journal of English Studies. –2005. – Vol. – No. 2. – P. 197–208.
  17. Гипертекст и гипермедиа, а также их значение в веб-дизайне [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http:www.e-uni.ee/e-kursused/eucip/arendus_vk/432.html.
  18. Определение технологий мультимедиа, гипермедиа и телекоммуникации [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.profile-edu.ru/opredelenie-texnologij-multimedia-gipermedia-itelekommunikacii-page-1.html.

Стаття надійшла до редакції 07.04.14