Снєжик Олена Петрівна, канд. філол. наук
Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут”
У статті на матеріалі аналізу рекламного дискурсу автомобілів (друкованих та електронних текстів) досліджуються принципи риторики, ментально-когнітивні утворення (концепти, цінності, стереотипи), візуальна інформація та визначається їхня роль у процесі екологізації.
Ключові слова: рекламний дискурс, візуалізація, вербалізація, креолізований текст, процес екологізації, екологічний концепт.
В статье на материале анализа рекламного дискурса автомобилей (печатных и электронных текстов) исследуются принципы риторики, ментально-когнитивные образования (концепты, ценности, стереотипы), визуальная информация, определяется их роль в процессе экологизации.
Ключевые слова: рекламный дискурс, визуализация, вербализация, креолизованный текст, процесс экологизации, экологический концепт.
The principles of rhetoric, mental-cognitive formations (concepts, values, and stereotypes), also visual information are investigated alongside with their role in the process of ecologization which is defined in the article on the material of the advertising discourse of motor vehicles (printed and electronic texts).
Key words: advertising discourse, visualization, verbalization, creolized text, ecologization process.
Література:
- Алексеев Ю. Г. Вербальные и иконические компоненты креолизованного текста в интракультурной и интеркультурной коммуникации (экспериментальное исследование) : автореф. дисс. … канд. филол. наук : спец. 10.02.19 / Ю. Г. Алексеев. – Ульяновск, 2002. – 23 с.
- Анисимова Е. Е. Лингвистика текста и межкультурная коммуникация (на материале креолизованных текстов) / Елена Евгеньевна Анисимова. – М. : Издательский центр “Академия”, 2003. – 128 с.
- Анопіна О. В. Концептуальна структура англомовної реклами косметики : автореф. дис. … канд. філол. наук : спец. 10.02.04 “Германські мови” / О. В. Анопіна. – К., 1997. – 18 с.
- Белова А. Д. Стратегия соблазнения в современной рекламе роскошных товаров / Алла Дмитрівна Бєлова // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. – К., 2007. – С. 56–67.
- Белова А. Д. Реклама автомобилей Mercedes-benz: принципы и составляющие / А. Д. Белова, О. А. Васильева // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. – К., 2008. – С. 37–45.
- Винарская Л. С. Информационная структура рекламного текста: (на материале фр. печ. текстов) : автореф. дисс. … канд. филол. наук : спец. 10.02.05 “Романские языки”/ Л. С. Винарская. – М., 1995. – 25 с.
- Иванова Е. В. Метафорическая концептуализация в экологическом дискурсе: на материале медийных текстов : дисс. … канд. филол. наук : спец. 10.02.19 / Иванова Елена Валерьевна. – Челябинск, 2007. – 219 с.
- Исаева Л. В. Языковая игра в поликодовом рекламном тексте : автореф. дисс. … канд. филол. наук : спец. 10.02.19 “Теория языка” / Л. В. Исаева. – Тверь, 2011. – 15 с.
- Карасик В. И. Языковой круг: личность, концепты, дискурс / Владимир Ильич Карасик. – М. : Гнозис, 2004. – 390 с.
- Кафтанджиев Х. Тексты печатной рекламы / Христо Кафтанджиев. – М. : Смысл, 1995. – 73 с.
- Кияк-Редькович Л. Т. Особливості поєднання вербальної та зображальної інформації у креолізаваних інтернет-текстах малої форми (на матеріалі офіційних веб-сайтів кандидатів у президенти США на виборах 2008 року) / Кияк-Редькович Леся Тарасівна // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. – К., 2007. – С.157–165.
- Крисаченко В. С. Екологічна культура: теорія і практика : навчальний посібник / Валентин Семенович Крисаченко. – К. : Заповіт, 1996. – 352 с.
- Огилви Д. Тайны рекламного двора. Советы старого рекламиста / Дэвид Огилви. – М. : Финстатинформ, 1994. – 189 с.
- Розмаріца І. О. Лінгвокогнітивні особливості комунікації у сфері екології (на матеріалі сучасної англійської мови) : автореф. дис. … канд. філол. наук : спец. 10.02.04 “Германські мови” / І. О. Розмаріца. – К., 2004. – 20 с.
- Степанов Ю. С. Константы: Словарь русской культуры. Опыт исследования / Юрий Сергеевич Степанов. – М. : Школа “Языки русской культуры”, 1997. – 824 с.
- Adam J.-M. Analyses du discours publicitaire / J.-M. Adam, M. Bonhomme. – Toulouse : Éditions Universitaires du Sud, 2000. – 230 p.
- Bilan 2009. Bilan 2010. Publicité et environnement. ADEME. ARPP [Electronic source]. – Access mode: http://www.arpp-pub.org/Rapports-annuels.html.
- Grunig -N. Les mots de la publicité / Blanche-Noëlle Grunig. – Paris : CNRS, 1998. – 256 p.
- Maingueneau D. Analyser les textes de communication / Dominique Maingueneau. – Paris : Dunod, 1998. – 208 p.