Шовковий В’ячеслав Миколайович, канд. пед. наук, доц.
Київський національний університет імені Тараса Шевченка
У статті представлена модель навчання читання давньогрецьких оригінальних текстів у чотири етапи, подані основні типи вправ, необхідних для формування читацьких та інтерпретаційних умінь. Основний акцент зроблено на формування умінь інтерпретації фактуальної, підтекстової, емоційної, оцінної та концептуальної інформації.
Ключові слова: розуміння тексту, етапи навчання мови, інтерпретація тексту.
В статье представлена модель обучения чтению древнегреческих оригинальных текстов, включающая четыре этапа. Поданы основные типы упражнений для формирования читательских и интерпретационных умений. Основной акцент сделан на формировании умений интерпретации фактуальной, подтекстовой, эмоциональной, оценочной и концептуальной информации.
Ключевые слова: понимание текста, этапы обучения языку, интерпретация текста.
The article presents a model for teaching reading original Old Greek texts, which includes four stages.
Main types of exercises in formation of reading and interpretation skills are presented.
Key words: text comprehension, stages of language learning , interpretation of the text.
REFERENCES
- Вдовіна Т.О. Методика навчання майбутніх учителів іноземної мови читання англійських художніх текстів: дис…канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.О. Вдовіна. – Дрогобич, 2002. – 282 с.
- Гальперин И.Р. Текст как объект лингвистического исследования / Гальперин И.Р. – М.: Наука, 1981. – 139 с.
- Гинецинский В.И. Основы теоретической педагогіки / В.И. Гинецинский. – СПБ.: Изд-во С.-Пб. ун-та, 1992. – 154 с.
- Залевская А. А. Понимание текста: психолингвистический поход / А.А. Залевская. – Калинин: КГУ, 1988. – 96 с.
- Селіванова О. Сучасна лінгвістика: Термінологічна енциклопедія / Олена Селіванова. – Полтава: Довкілля-К., 2006. – 716 с.
- Brandes M.P. Praktikum für die funktionale Stilistik der deutschen Rede / Brandes M.P., Pirankowa M.P. – M.: Высшая школа, 1975. – 195 S.
- Finzer M. Verstehen im Gesprächsprozess–hermeneutische Perspektiven der seelsorgerlichen Begegnung: Inaug. – Diss… Vorgelegt von Michael Finzer. – Mainz, 1993. – 545 S.