Лариса Василівна Ляшенко, l.liashenko@knu.ua
ORCID ID: https://orcid.org/0009-0008-6464-3167
кандидат психологічних наук,
асистент кафедри іноземних мов математичних факультетів
Київський Національний університет імені Тараса Шевченка
Катерина Анатоліївна Ляшенко, kkateryna.liashenko@gmail.com
бакалавр з комп’ютерної статистики та аналітики даних
DOI: https://doi.org/10.17721/StudLing2024.25.89-98
АНОТАЦІЯ
Традиційні методи семестрового контролю знань студентів у вищих навчальних закладах, що переважно базуються на письмових тестах та усних презентаціях, здебільшого оцінюють результати їх роботи впродовж семестру, залишаючи поза увагою сам процес навчальної діяльності. Такий підхід може обмежувати можливості студентів щодо осмисленої рефлексії свого прогресу протягом семестру. Ця стаття присвячена впровадженню цифрових портфоліо (ЦП) як альтернативного методу оцінювання, спрямованого на постійне навчання, самоаналіз та особистісне зростання першокурсників зі спеціальності «Аналітика даних». У цій роботі узагальнені й проаналізовані особливості впровадження ЦП на практичних заняттях з професійної англійської мови для майбутніх аналітиків із врахуванням принципу конструктивізму. Такий підхід не лише сприяє розвитку мовної компетентності студентів з використанням цікавого для них матеріалу, але й вдосконалює їх технічні навички, необхідні для роботи з даними. Завдяки використанню ЦП студенти документують свій навчальний шлях протягом усього семестру. Це дозволяє викладачеві здійснювати як формувальне, так і підсумкове аналітичне зворотнє оцінювання, що, безсумнівно, сприяє самоусвідомленню студентами рівня знань з певних тем та дозволяє їм визначити проблемні види навчальної діяльності, які потребують коригування. Заохочуючи бакалаврів до самоаналізу та критичного мислення, ЦП дозволяє узгоджувати навчальні цілі зі спеціальних предметів з цілями практичного курсу англійської мови. Результати нашої роботи свідчать, що ЦП є цінним інструментом у вищій освіті, оскільки вдосконалюють практику оцінювання проектної роботи першокурсників, сприяючи розвитку їх навички навчатися впродовж життя, залученню до творчих завдань і більш комплексному підходу до аналізу їх навчальної діяльності впродовж семестру. Крім того, ЦП надають викладачеві детальну інформацію щодо рівня знань студентів, підтримуючи формування ключових навичок, що сприяють як академічному успіху, так і готовності до планування майбутньої кар’єри.
Ключові слова: цифрове портфоліо, самооцінка, англійська мова професійного спрямування, критичне мислення, рефлексія.
References:
- Barrett, H. C. (2007). Researching electronic portfolios and learner engagement: The REFLECT initiative. Journal of Adolescent & Adult Literacy, 50(6), 436–449.
- Cambridge, D. (2010). E-portfolios for lifelong learning and assessment. Jossey-Bass.
- Thomas, (2013). Technology in English language teaching and learning: An introduction for language teachers. Routledge.
- Ring, G., & Ramirez, B. (2009). Digital portfolios for English language learners. Pearson Longman.
- Cordingley, P. (2007). Teacher professionalism and the role of portfolio development. McGraw-Hill Education.
- Warschauer, M. (2007). Technology and literacy in the twenty-first century: The importance of writing in a digital world.
- Gikandi, J. W., Morrow, D., & Davis, N. E. (2011). Online formative assessment in higher education: A review of the literature. Computers & Education, 57(4), 2333–2351.
Internet Resources:
- Barrett, H., & Carney, J. (2005). Conflicting paradigms and competing purposes in electronic portfolio development. Retrieved from http://electronicportfolios.com/portfolios/pdf
- Barrett, H., & Wilkerson, J. (2004). Conflicting paradigms in electronic portfolio approaches. Retrieved from http://electronicportfolios.org/ systems/paradigms.html
- Little, D. (2016). The European Language Portfolio: Time for a fresh start? International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 3(3), 162–172. Retrieved from http://iojet.org/index.php/IOJET/article/view/146/139