Лисюченко Марина Костянтинівна, асп.
Київський національний лінгвістичний університет
Статтю присвячено дослідженню ролі бінарних опозицій у процесі міфологізації образу жінкиполітика на матеріалі публіцистичних видань. Новітні праці з проблем дослідження політичного дискурсу вивчають проблему, використовуючи кореляти із процесом міфологізації. Бінарні опозиції є семантичним засобом досягнення дискурсивної цілі статей політичного спрямування, тобто породження та корегування політичних смаків аудиторії.
Ключові слова: бінарна опозиція, картина світу, антиномічні пари.
Статья посвящена исследованию роли бинарных оппозиций в процессе мифологизации образа женщины-политика на материале публицистических изданий. Современные работы по проблемам исследования политического дискурса изучают проблему, используя корреляты с процессом мифологизации. Бинарные оппозиции являются семантическим способом достижения дискурcивных целей в политически ориентированных статьях, то есть выступают инструментом порождения и корректировки политических вкусов аудитории.
Ключевые слова: бинарная оппозиция, картина мира, антиномические пары.
The article is devoted to the researches of the role of the semantic oppositions in the process of the mythologisation of the image of the female politician on the basis of the publicistic editions. The latest works on the political discourse study the question by using the correlates with the process of the mythologisation. The semantic oppositions are used as semantic method of reaching the discоursive goals of the politically oriented articles, especially in formation and correction of people’s political tastes.
Key words: semantic opposition, the image of the world, antinomic pairs.
Література:
- Бутиріна М. В. Стереотипи масової свідомості: особливості формування та функціонування у медіасередовищі: монографія / М. В. Бутиріна. – Дніпропетровськ : Слово, 2009. – С. 230–242.
- Вежбицкая А. Семантические универсалии и описание языков / Анна Вежбицкая ; [пер. с английского Л. Молчалин]. – М. : Языки русской культуры, 1999. – С. 230–290.
- Грошев И. В. Гендерная невербальная коммуникация в рекламе / И. В. Грошев // Социс. – № 4. – 1999. – С. 71–77.
- Даниленко Л. В. Когнитивные аспекты языковой картины мира в сравнении с научной / Л. В. Даниленко // Когнитивные аспекты языкового значения : межвуз. сб. науч. тр. – Иркутск : Издво ИГЛУ. – 1997. – С. 28–39.
- Леви-Строс К. Структурная антропология / Клод Леви-Строс. – М. : Наука. – 1985. – С. 150–192.
- Мелетинский Е. М. Миф и историческая поэтика фольклора / Е. М. Мелетинский // Мелетинский Е. Избранные статьи. Воспоминания. – М. : Рос. гос. гуманит. ун-т. – 1998. – С. 11–32.
- Постовалова В. И. Картина мира в жизнедеятельности человека / В. И. Постовалова // Роль человеческого фактора в языке. Язык и картина мира. – М., 1998. – С. 8–69.
- Снічук О. А. Вплив засобів масової інформації на формування гендерних стереотипів / О. А. Снічук [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.rusnauka.com/ONG/Psihologia/12_snichuk.doc.htm.
- Хавкіна Л. М. Сучасний український рекламний міф: монографія / Л. Хавкіна. – Х. : Харківське історико-філологічне товариство. – 2010. – 352 с.
- Хайдеггер М. Что зовется мышлением? / [пер. Э. Сагетдинова]. – М. : Академический проект, 2007. – 315 с.
- Юнг К.-Г. Психология бессознательного / К.-Г. Юнг ; [пер. с нем. В. М. Бакусева, А. Кричевского, Т. Ребеко]. – М. : Аст; Канон +. – 1998. – С. 210–236.
- Bertini M.-J. Le pouvoir impossible / M.-J. Bertini. – Pauvert, département de la librairie Arthème Fayard, 2009. – 249 p.
- Bourdieu P. La domination masculine / Pierre Bourdieu. – Paris : Seuil, 1998. – P. 13.
- Duby G., Perrot M. Histoire des femmes en Occident / G. Duby, M Perrot. – Paris : Plon, 1993. – P. 23–50.
- Freedman J. Femmes politiques: mythes et symboles / Jane Freedman. – Lyon : Harmattan, 1997. – P. 10–50.
Джерела ілюстративного матеріалу:
- Radiographie éléctorale d’un scrutin inédit / AU FN Marine le Pen fait cohabiter une équipe officielle des conseillers officieux // Le monde. – 2011. – Octobre 15. – № 20753. − P. 12–13, 17–18.
- François Hollande ignore les accusations de “molesse” venant du camp Aubry / Sérieux chez Francois Hollande et Martine Aubry, euphorie chez Arnaud Montebourg // Le Monde. – 2011. – Octobre 22. – № 20755. – P. 5–6, 9–10.
- La champagne d’Eva Joly ne trouve pas son rythme ni sa ligne politique // Le Monde. – 2011. – Octobre 21. – № 20754. – P. 3–4.
- Aubry et Hollande cajolent les éliminés du premier tour, mais ne se font plus de cadeaux / Les pièges du duel Aubry-Hollande // Le Monde. – 2011. – Octobre 25. – № 20760. – P. 5–8.
- Un programme largement commun et les divergences souvent formelles / Sur Twitter, guerre des nerfs entre ” mous” et “durs ” // Le Monde. – 2011. – Octobre 24. – № 20759. – P. 3–6.
- Hollande, candidat de la symbiose ? // Le Monde. – 2011. – Octobre 26. – № 20761. – P. 3–4.
- Les écolos ne veulent pas se mouiller / Les partisans de la maire de Lille jouent le tout pour le tout // Le Monde. − 2011. – Octobre 27. – № 20762. – P. 2–5.
- Aubry-Hollande: le sprint final // Le Monde. – 2011. – Octobre 23. – № 20758. – P. 3–4.
- François Hollande, le candidat qui revient de loin // Le Figaro. – 2011. – Octobre 14. – P. 3–4.
- La campagne pourrait laisser des traces au Parti socialiste // Le Figaro. – 2011. – Octobre 15. – P. 5–6.