←2020. – Vol. 17
Марта Андріївна Карп
кандидат філологічних наук
Національний університет “Львівська політехніка”
DOI: https://doi.org/10.17721/StudLing2020.17.75-84
АНОТАЦІЯ
Актуальність дослідження зумовлено потребою комплексного розкриття граматичних засобів когезії в організації англійської мультимодальної літературної казки з позицій функційної парадигми сучасних мовознавчих студій та з урахуванням здобутків семіотики, наратології, текстолінгвістики, дискурсної стилістики. Об’єктом дослідження є контамінована когезія англійського мультимодального прозового тексту літературних казок Філіпа Арда. Предметом дослідження обрано граматичні засоби когезії у мультимодальній організації сучасних англійських літературних казок Філіпа Арда. Метою дослідження є вияв і характеризація структурно-семіотичних і наративних аспектів категорії когезії англійських мультимодальних літературних казок, що визначають її текстотвірний характер. Досягнення окресленої мети передбачає необхідність вирішення таких завдань: розробити семіотико-наративний підхід до аналізу граматичних засобів когезії в англійських мультимодальних літературних казках Ф. Арда; проаналізувати вербальну й невербальну взаємодію складників контамінованої когезії в структурі аналізованих літературних казок; установити домінантні структурно-семіотичні й наративні риси творення контамінованої когезії у літературних казках. Наукова новизна одержаних результатів визначається тим, що вперше здійснено комплексний аналіз текстотвірної категорії когезії в сучасній англійській мультимодальній літературній казці з опертям на методологічну парадигму функціоналізму, котра охоплює структурно-семіотичний та наративний аспекти.
Ключові слова: англійська мультимодальна літературна казка, вербальний складник, жанрово-мультимодальна модель, іконічний складник, контамінована когезія.
ЛІТЕРАТУРА
- Карп, Марта. “Наративний зміст контамінованої когезії мультимодальної казки Філіпа Арда.” Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету 28, no. 2 (2017): 37–43.
- Кухаренко, Валерія. Інтерпретація тексту. Вінниця: Нова книга, 1988.
- Формановская, Наталья. Речевое взаимодействие: коммуникация и прагматика. Москва: ИКАР, 2007.
- Cook, Guy. Discourse and Literature. Oxford: Oxford University Press, 1995.
- Royce, Terry. “Multimodal Communicative Competence in Second Language Contexts.” In New Directions in the Analysis of Multimodal Discourse, 361–390. New York: Lawrence Erlbaum & Assoc., 2007.
- “The Handbook of Discourse Analysis” In Blackwell Handbooks in Linguistics, еdited by Deborah Schiffrin, Deborah Tannen, Heidi Hamilton. Massachusetts; Oxford: Blackwell Publishers Ltd, 2001.
Джерела ілюстративного матеріалу
- Ardagh, Philip, and Paul Mc Cartney. High in the Clouds, illustrated by Geoff Dunbar. New York: Dutton Children’s Books, 2005. (HiC)
- Ardagh, Philip. Grubtown Tales. Book Two. The Year That It Rained Cows or That Well-known Secret Door, illustrated by Jim Paillot. London: Faber and Faber Ltd., 2009. (YIRC)
- Ardagh, Philip. Grubtown Tales. Book Three. The Far From Great Escape or The Light, the Switch and the Wardrobe, illustrated by Jim Paillot. London: Faber and Faber Ltd., 2009. (FFGE)