Гапотченко Надія Євгеніївна, канд. філол. наук, доц.
Горлівський державний педагогічний інститут іноземних мов
У статті розглядаються основні тенденції формування та функціонування дискурсу засобів сучасної масової комунікації; аналізується їхня жанрова класифікація; типи текстової організації, а також мовленнєві й немовленнєві прийоми, що залучаються авторами для створення дискурсу французьких ЗМІ.
Ключові слова: масова комунікація, дискурс, текст, жанр, типи текстів, мовні засоби, немовні засоби, візуальне оформлення, дейксис.
L’article examine les tendances générales de la formation et du fonctionnement du discours dans la communication de masse. La classification des genres, les types de l’organisation textuelle, ainsi que les procédés linguistiques et non-linguistiques, employés par les auteurs afin de créer le discours des mass media français y sont aussi analysés.
Mots clés: communication de masse, discours, texte, genre, types de textes, moyens linguistiques, moyens non-linguistiques, arrangenment visuel, signes déictiques.
REFERENCES
- Карпенко В.О. Газетні жанри як комунікативні форми журналістики: Текст лекцій для студентів Інституту журналістики з курсу “Основи професійної комунікації” / Віталій Опанасович Карпенко. – К.: Інститут журналістики КНУ ім. Т.Г.Шевченка, 2002. – 30 с.
- Селиванова Е.А. Основы лингвистической теории текста и коммуникации / Е.А. Селиванова. – К.: ЦУЛ, “Фитосоциоцентр”, 2002. – 336с.
- Ilie C. Question – response argumentation in talk shows / C.Ilie // Journal of Pragmatics. – 1999. – V. 31. – № 8. – P. 975–999.
- Maingueneau D. Archéologie et analyse du discours / Communication à une table ronde sur Foucault, le 23 juillet 1998 à la 6° Conférence internationale de Pragmatique (Reims). – SdT. – 2001. – Vol. 7. – n°5. –Режим доступу: http://www.revue-texto.net/1996 2007/Reperes/Themes/Maingueneau_Archeologie.html.